Featured Post

Bio Velocity Penawar Asthma

Asthma Asma- Bio Velocity Penawar Asthma/ adalah sejenis penyakit kronik yang diakibatkan oleh radang saluran pernafasan iaitu keadaan di mana saluran pernafasan menjadi sempit secara tiba-tiba yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana saluran pernafasan tersebut amat sensitif kepada...

Read More

Petua Hilangkan Kesan Hitam Melecur

Posted by BioVelocityLaris | Posted in Kesan Hitam Melecur | Posted on 17-02-2015

0

Berbalik pada apa yg che petua baca dalam akhbar tu, parut pada wajah tu mudah tak mustahil untuk dihilangkan. Caranya ialah guna teknik sinar laser. Mak ai… laser you! Teknologi canggih tuh. Tapi rawatan tuh kena lah
buat beberapa kali, bukan sekali tembak jer boleh hilang.

So, bagi mereka yg tak mampu nak cuba kaedah canggih-manggih tuh, ni ha che petua nak kongsi petua tradisional untuk hilangkan parut.  InsyaAllah, berkat tawakal dan usaha, parut tuh boleh hilang. Tapi kena berhati-hati tau.. bagi mereka yg ada allergy atau alahan pada bahan-bahan tertentu seeloknya jangan dicuba, takut-takut parut tak pulih tapi makin memudaratkan pula… minta simpang lah semua tu..

Petua untuk menghilangkan parut

Petua parut No. 1

Sediakan dua batang kulit kayu manis dan segenggam bedak sejuk. Tumbuk kulit kayu manis hingga menjadi serbuk halus. Kendian campur serbuk kayu manis tuh dengan bedak sejuk. Jangan lupa pulak untuk tambah air. Bila dah siap, lumurkan pada tempat parut pada wajah. Lakukan sekerap mungkin. Lama kelamaan parut akan pudar dan hilang.  Petua nie juga dikatakan sesuai untuk hilangkan bintik hitam kat muka kita.

Petua hilangkan parut 2

Kaedah nie lebih natural… tapi susah sikit sebab nak cari bahannya bagi sesetengah orang.  Petuanya ialah dengan menggunakan daun lidah buaya. Ambil daun lidah buaya dan belah daun supaya lendirnya keluar. Sapukan lendir daun lidah buaya pada parut. Lakukan tiga kali dalam seminggu. InsyaAllah, parut akan hilang.

Petua menghilangkan parut 3

Ambil sedikit asam jawa, kemudian ramas dengan mencampurkan sedikit air. Jangan terlalu cair. Sapukan ramuan asam jawa tuh pada tempat yang berparut.  Biarkan sehingga kering. Seelok-eloknya lakukan pada waktu malam sebelum tidur. InsyaAllah, setelah beberapa lama, parut mulai pudar.

Untitledjj

Berikut Adalah Info Mengenai Petua Hilangkan Kesan Hitam Melecur. KLIK SINI Untuk Dapatkan Produk Kesihatan Terlaris BIO Velocity Ajaib Untuk Merawat/Mencegah Pelbagai Penyakit !

Write a comment