Featured Post

Kekurangan Kalsium Punca Sakit Sendi Lutut

    Kekurangan Kalsium Punca Sakit Sendi Lutut .Ada yang bertanya, apa tanda-tanda jika kekurangan kalsium. Cukupkah minum 2 gelas susu sehari?? kalau sakit belakang dan pinggang tu maksudnya kurang kalsium ke?? Jom check jika anda ada tanda-tanda berikut.. Antara Tanda-Tanda Kekurangan...

Read More

Tips Bibir Merah

Posted by BioVelocityLaris | Posted in Bibir Menawan | Posted on 12-02-2015

0

Sebenarnya kalau difikirkan balik orang dulu-dulu tak pakai pun lipstick atau gincu nie tapi ada yang mempunyai bibir merah bugar kan.. Rahsianya sebab amalkan petua yg diwarisi sejak turun-temurun lah..

Petua Dapatkan Bibir Merah Semulajadi

Kalau ada yg berminat boleh dicuba petua nie.  Setiap malam sebelum tidur, sapukan madu kat bibir. Biarkan semalaman. Bila dah bangun pagi tuh barulah dibersihkan bibir.  Madu yg disapu tu dikatakan membantu menjaga kelembapan kulit bibir serta mengekalkan tekstur dan warna bibir agar ianya nampak sihat dan menawan.

Hasilnya tak akan nampak dengan serta-merta. Tapi jika diamalkan berterusan, lama-kelamaan bibir akan kelihatan basah selalu dan nampak merah dan lebih seksi.. auwww !

Petua Bibir Merah

Untuk mereka yg susah nak dapatkan madu, boleh dicuba alternatif ini.

Sapukan mentega atau marjerin pada bibir tuh…

Peringatan

Ada juga yg syorkan untuk sapu bibir tu dengan ubat gigi.  Selalunya bebudak sekolah suka cuba cara nie.   che petua tak galakkan lah untuk pakai ubat gigi nie.  Sebabnya awalnya memang berkesan, tapi lepas dua tiga hari ada orang kata bibir dia jadi merekah dan kulit bibir pecah-pecah.  Ada pulak yg kata lepas jadi macam tu bibir nampak seakan hitam, lebih hitam dari sebelumnya…hu..hu.. cian kan…

Petua Bibir Merah Bak Delima

Ada satu lagi petua kalau yg kat atas tu tak berapa menjadi.  Tumbuk halia sampai lumat.  Kendian tapis halia tu dan airnya dicampurkan pula dengan sebiji telur ayam kampung.  Amalkan minum air campuran nie setiap pagi.  Bibir yg selalunya pucat tu akan nampak seperti delima merekah…!

Untitledjj Berikut Adalah Info Mengenai Tips Bibir Merah Bak Delima. KLIK SINI Untuk Dapatkan Produk Kesihatan BIO Velocity Ajaib Untuk Merawat/Mencegah Pelbagai Penyakit !