Featured Post

Rawat Sakit Lutut Dangan Bio Velocity

Sakit Lutut   Sakit lutut/ rawat dengan Selimut Cahaya Matahari pagi Bio Velocity adalah antara sakit sendi yang sering dialami oleh berbagai peringkat umur. Namun bukan semua sakit lutut itu berpunca dari sebab yang sama. Tujuan blog ini adalah untuk membantu pembaca mengenal jenis sakit...

Read More

Tips Hilangkan Kedutan Bawah Mata

Posted by BioVelocityLaris | Posted in Kedutan | Posted on 09-02-2015

0

Untitledzzzaseeee

 

Tips Hilangkan Kedutan Bawah Mata .Salah satu tanda yang menunjukkan usia kita makin tua ialah kedutan pada mata.  Ramai yang pastinya risau bila tiap kali tengok wajah kat cermin  kedut-kedut kat bawah mata dan keliling mata makin jelas kelihatan. Hmm… camna nak hilangkan kedutan tuh?  Kena buat suntikan botox ker.. hehe..

Sebenarnya orang dulu-dulu dah lama ada ‘solution’ untuk hilangkan kedut nie.  Bagi sesiapa yang adventurer nak cuba kurangkan atau melambatkan kedutan pada sekitar mata boleh amalkan petua hilangkan kedut pada mata ini.

Caranya ialah ambil sebiji telur.. err.. telur ayam lah yer.. jangan lak ambil telur itik atau telur masin.. Dan jangan pulak terlalu kreatif sangat sampai pergi cari telur penyu.. ahaks..

Tips Hilangkan Kedutan Bawah Mata .Okey, bila dah dapat telur tu, pecahkan dan keluarkan isinya.  Sebaiknya tuang atau simpan isinya kat dalam satu bekas. Kita tak akan pakai isi telur tu utk petua nie, tapi jangan dibuang pulak.. membazir…

Bila dah dikeluarkan isi, cuba korang tengok kat bahagian dalam kat kulit telur tuh.. ada sedikit putih telur yang tinggal yang kelihatan macam buih-buih kecil.  Haa.. buih itulah yang kita nak gunakan..

Ambil lebihan putih telur seperti buih tuh dan sapukan pada bahagian yang berkedut kat sekitar mata.  Waktu yang sesuai ialah waktu malam masa dekat-dekat nak masuk tidur.. Waktu tuh kira elok sebab masa kita tidur otot kat sekitar mata kita tak banyak sangat bergerak.. So, biarkan semalaman sampai pagi.. Amalkan sekerap yg mungkin untuk mendapat kesan yang lebih cepat.

Untitledjj

Berikut Adalah Info Mengenai Tips Hilangkan Kedutan Bawah Mata. KLIK SINI Untuk Dapatkan Produk Kesihatan Terlaris BIO Velocity Ajaib Untuk Merawat/Mencegah Pelbagai Penyakit !