Featured Post

Simptom Awal Kanser Prostat

Simptom Awal Kanser Prostat .Tahap keseriusan kanser prostat boleh menentukan sejauh mana kanser tersebut telah merebak. Pengetahuan tentang tahap keseriusan kanser ini membolehkan doktor pakar menentukan rawatan yang sepatutnya dijalani oleh pesakit tersebut.   Tanda-tanda awal kanser prostat Kanser...

Read More

Petua Untuk Menghilangkan Mabuk Laut

Posted by BioVelocityLaris | Posted in Mabuk Laut | Posted on 08-02-2015

0

Petua nie che petua dapat dari orang lama yang dah berpuluh tahun jadi nelayan. Pakcik yang bagi petua nie kata bukan senang dia nak kongsi rahsia nie ngan orang.. tapi mungkin sebab che petua pandai memujuk kot.. akhirnya dia sudi gak berkongsi ilmunya.. hehe..

Ada yang mungkin tanya berguna ke tak petua nie.. Hmm… sekarang mungkin tak perlu pakai petua nie.. tapi siapa lah tahu kan suatu hari kita nak pergi bercuti naik bot ke pulau peranginan ker.. ataupun pergi ‘honeymoon’ naik kapal mewah ker..haa.. masa tu takdelah kelam-kabut nak cari ubat supaya tak mabuk laut.. Cuba jer petua nie.

Bagi mereka yang kaki pancing tu rasanya memang nak tau pasal petua elak mabuk laut nie. Mereka yang selalu gi mancing kat laut atau sungai tu rasanya masing-masing mungkin dah ada pun sikit sebanyak ilmu nak elak mabuk… Apa-apa pun tak salah kalau tambah satu atau dua lagi petua nak cegah supaya tak mabuk laut, ye tak…

Petua Elak Mabuk Laut

Sebenarnya ada dua petua nak elak supaya tak mabuk laut yang che petua belajar. Yang pertama ialah sebelum naik bot atau kapal, cuba berkumur beberapa kali menggunakan air laut. Semasa berkumur tu cuba telan sikit air laut tu. InsyaAllah, masa naik kapal nanti biarpun beroleng-oleng dilanda ombak, kita takde lah rasa pening.

Satu lagi petua yang pakcik tu kata lebih mujarab ialah cuba tampal ‘kokyok’. Err.. kokyok atau koyok.. mana satu ejaan yang betul ni ye..

Anyway, tau tak kokyok tu apa? Camna yek nak explain.. Alah… ‘patch’ yang biasa kita tampal kat tepi dahi tu kalau rasa pening kepala. Hmm.. tapi untuk petua nie ada special trick sikit. Kokyok tu jangan lekat kat tepi dahi.. tapi tampal kat pusat. InsyaAllah berkesan.

Untitledjj

Berikut Adalah Info Mengenai Petua Untuk Menghilangkan Mabuk Laut. KLIK SINI Untuk Dapatkan Produk Kesihatan Terlaris BIO Velocity Ajaib Untuk Merawat/Mencegah Pelbagai Penyakit !