Featured Post

Sopak Sejenis Penyakit Kulit

Sopak Sejenis Penyakit Kulit. SOPAK atau dalam bahasa perubatannya vitiligo merupakan sejenis penyakit kulit yang membuatkan penghidapnya mempunyai kulit bertompok-tompok putih yang tidak mempunyai pigmen. ‘Kehadirannya’ dipercayai berpunca daripada masalah pigmentasi, yang mana sel-sel yang menghasilkan...

Read More

Petua Tercekik Tulang

Posted by BioVelocityLaris | Posted in Tercekik Tulang | Posted on 04-02-2015

0

Sebenarnya insiden terlekat tulang nie tak lah ‘serius’ sangat pun. Biasanya lepas beberapa lama tulang tu akhirnya akan ‘terlepas’ juga masuk ke perut. Cumanya kita jer yang selalu panik… hihi..

Bagaimana pun bila tulang tu dah tercekik kat celah kerongkong tentu kita akan rasa rimas dan tak selesa. So, che petua
nak share ngan korang beberapa ikhtiar yang boleh dicuba kalau ada yang tercekik tulang… Petua Tercekik Tulang

Merawat Terlekat Tulang

Kaedah yang paling kerap diamalkan ialah dengan menelan nasi yang telah dikepal-kepal menjadi bulat. Kalau budak kecil yang terlekat tulang tu seeloknya kepal nasi tu jangan besar sangat dan untuk orang dewasa pula pepandailah korang agak besar mana. Telan dan minum air dengan segera. InsyaAllah, tulang yang terlekat kat kerongkong tu akan ditolak masuk oleh nasi kepal tu ke dalam perut.

Petua Tercekik Tulang Ikan

Satu cara lagi ialah ambil sudu cuka dan minum. Kalau terasa tulang tu masih terlekat di kerongkong, minum sesudu lagi. Pas tu ambil segenggam nasi dan telan.

Rawatan Tercekik Tulang

Hmm.. ini pula satu lagi petua yang mungkin korang tak pernah dengar. Satu kaedah yang cukup simple dan pelik. Caranya ialah ambil minyak kelapa dan lumur pada lubang dubur. Tak lama kendian rasa terlekat tulang tu akan hilang dengan serta-merta. Petua nie memang pelik bebenor tapi ada yang kata ia memang menjadi.

Untitledjj

Berikut Adalah Info Mengenai Petua Tercekik Tulang. KLIK SINI Untuk Dapatkan Produk Kesihatan Terlaris BIO Velocity Ajaib Untuk Merawat/Mencegah Pelbagai Penyakit !